Szkoła Podstawowa przy Bartoszyckiej w Warszawie
Budynek stanowiący rozbudowę przystosowany jest do pełnienia funkcji edukacyjnych dla potrzeb 208 dzieci w wieku wczesnoszkolnym (szkoła podstawowa klasy I-III) .
W budynku znajdować się będzie 8 sal szkolnych (do 26 dzieci każda).
Obiekt pod względem funkcjonalno-użytkowym podzielić można na:
· pomieszczenia szkolne (8 sal lekcyjnych)
· pomieszczenia szkolne pomocnicze (biblioteka z czytelnią, harcówka, sala komputerowa, świetlica)
· pomieszczenia administracji i personelu,
· pomieszczenia sanitarne, gospodarcze i techniczne
· szatnię
· komunikację.
Zakłada się dostęp do projektowanego skrzydła szkoły z budynku istniejącego oraz wejściem dla osób niepełnosprawnych.
W projektowanej nowej części w suterenie budynku zaprojektowano: szatnię dla dzieci klas 1-3 w sumie dla 263 dzieci (zakłada się tu rezerwę wobec planowanej obecnie liczby dzieci), bibliotekę z czytelnią połączoną ścianą mobilną z pracownią komputerową. Po zsunięciu ściany mobilnej sala ta może pomieścić do 45 osób. Na tej kondygnacji zaplanowano świetlicę TPD z zapleczem oraz pomieszczenie TPD/ harcówkę wyposażoną w aneks z szafkami kuchennymi, zlewem i lodówką. Kondygnacja ta posiada toalety dla dziewcząt, chłopców, dla osób niepełnosprawnych i jednocześnie dla personelu. W suterenie zaplanowano także cały węzeł techniczny obsługujący projektowane skrzydło: kotłownię, przyłącze wody, rozdzielnię elektryczna szachty instalacyjne i pomieszczenie socjalne dla personelu technicznego. W związku z możliwością funkcjonowania świetlicy TPD, harcówki i biblioteki poza godzinami otwarcia szkoły, zapewniono możliwość zamknięcia dostępu do pozostałych kondygnacji szkoły. W projektowanym skrzydle szkoły zaplanowano podnośnik dla osób niepełnosprawnych, aby zapewnić dostęp do wszystkich pomieszczeń na trzech kondygnacjach osobom poruszającym się na wózkach. Kondygnacja druga i trzecia są powtarzalne z niewielkimi wyjątkami. Na każdej z nich zaplanowano po 4 klasy dedykowane dla dzieci z klas 1-3, z zapleczami dla nauczycieli, toalety i pokój nauczycielski oraz gabinet vice-dyrektora.
Budynek z dachem płaskim ma prostą formę na planie prostokąta. Na dachu projektuje się nadbudówkę zawierającą wyjście z klatki schodowej na dach do przestrzeni technicznej. Projektowany obiekt posiada parterowy łącznik, który bezpośrednio przylega do budynku istniejącego. Kolorystyka rozbudowy nawiązuje do barw budynku istniejącego. Kolor łososiowy elewacji powiela kolorystykę istniejącej części szkoły.